Tuesday, April 11, 2017

College of Arts TSM Expresses His View Towards Iraqi Marshesتدريسي في كلية الآداب يسجل انطباعاته عن اهوار العراق


تدريسي في كلية الآداب يسجل انطباعاته عن اهوار العراق


شارك التدريسي في قسم الترجمة بكلية الاداب الجامعة العراقية المدرس المساعد ابراهيم طلعت ابراهيم وفد جمعية المترجمين العراقيين زيارتها  لمنطقة الاهوار جنوب العراق  بعد اختيارها على لائحة التراث العالمي . 

وبين المدرس المساعد ابرهيم طلعت ان الوفد الذي ضم عددا من الشخصيات الاكاديمية والدبلوماسية سجل انطباعاته عن اهوار العراق لاسيما بعد دخولها  لائحة التراث العالمي بوصفها محمية طبيعية دولية بموافقة منظمة الامم المتحدة للتربية والعلوم والثقافة ( اليونسكو ) على هذه الاضافة عام 2016 وهي تجاور المدن الاثرية القديمة الموجودة  هناك مثل اور واريدو والوركاء.


واضاف ان ازدهار السياحة في العراق يزيد من فرص عمل المترجمين بما تكتنزه الاهوار العراقية من ثروة وطنية طبيعية  , فضلا عن عمقها التاريخي وامتلاكها للكثير من عناصر الجذب السياحي .

  

College of Arts TSM Expresses His View Towards Iraqi Marshes


Teaching Staff Member (TSM) at Translation Department/ College of Arts/ AL-Iraqia University Assistant Instructor Ibrahim Talaat Ibrahim (M.A) participated in the visit of Iraqi Translators' Association Delegation to marshes areas situated in the south of Iraq after being added to World Heritage Site by United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO).

Besides, Assistant Instructor said that the Association's Delegation embraced a number of academicians and diplomats. And they expressed their viewpoints with respect to the areas mentioned above especially when they were added in the World Heritage Site by UNESCO in 2016. And they are described as international nature reserves. Moreover, they are close to ancient historical cities such as UR, Erido and Uruk.

And he also added that the prosperity of tourism industry in Iraq will create many job opportunities in the field of translation because these areas are described as treasures   as well as they have historical impact and tourism attraction elements  

For more info, visit the following links: